Onze aanpak

Een ijzersterk marketingbeleid begint bij een waterdicht plan. Na een korte intake storten we ons gelijk op jouw groeidoelen. Met jouw team houden we een eerste design sprint, waar we duidelijke targets bepalen en de eerste roadmap uitstippelen

Deze inzichten gieten we vervolgens in een 6-maanden marketingplan, wat door onze strategen wordt gepresenteerd aan jouw marketingteam.

Genoeg gepraat? Dan kunnen we gelijk van start met de uitvoer van jouw online groei. We koppelen onze specialisten aan jouw team om gestroomlijnd en volgens een strak ritme te kunnen werken.

Jij blijft van alles op de hoogte middels 2-wekelijkse updatecalls en maandelijkse rapportages. Na 6 maanden plannen we onze eerste evaluatie in, waar we onze successen vieren, learnings inplementeren en onze strategie voor de komende tijd aanscherpen.

Klinkt interessant?

Neem direct contact met ons op of laat een berichtje achter, dat is wel zo gemakkelijk.

Hoe we aansluiten binnen je bedrijf

Online marketing, Webdevelopment, UX, SEO, SEA
Jullie management
Samen met onze interne specialisten wordt de strategie opgezet
Jullie marketeers
Wij schakelen met jullie interne marketing team
Jullie leveranciers
Wij kunnen samenwerken met jullie bestaande leveranciers
Onze externe specialisten
DTP, animatie, copywriting, webdevelopment
Trainingen
5+ jaar ervaring met het verzorgen van incompany trainingen

Waar wij in geloven

Concreet, maar genuanceerd waar nodig

Wij zeggen graag waar het op staat, ook al is het niet hetgene wat je altijd wilt horen.

Voorspelbaarheid

Niets is zo vervelend als dat je niet weet waar je aan toe bent. Daarom krijg je een vooropgesteld 6-maanden plan, met 2-wekelijkse calls en een maandelijkse evaluatie met dashboard van resultaten.

Geen magic tricks

Wij geloven niet in de quick hacks en even snel iets aanpassen. Goed en kwalitatief werk heeft de tijd nodig. Uiteraard wel zo snel als dat het kan.

Geen verborgen kosten

Op basis van wat er te doen is zullen we een voorstel doen voor een vast aantal maandelijkse uren. Die stellen we dan in overleg samen. De kosten voor de media spent wordt hierin niet meegenomen.

Impact vs effort aanpak

Iedereen wil snel resultaat. Wij ook! Daarom zullen we ons na het opstellen van een actieplan altijd als eerst focussen op de zaken met de minste effort, maar hoogste impact.

Hoe we je customer journey in kaart brengen

Dit doen we doormiddel van het See – Think – Do – Care model. Hiermee onderscheiden we vier fases van de klantreis waar wij jouw marketingkanalen op inrichten.

See

Fase 1 – Zichtbaarheid

In de See-fase draait alles om de zichtbaarheid en vindbaarheid van jouw bedrijf. In deze fase brengen wij in kaart op welke manieren potentiële klanten met jou in aanraking kunnen komen. Waar laat je nog kansen liggen en hoe kunnen we deze zo snel mogelijk verzilveren?

Onthoud goed: in de See-fase is de klant nog niet gericht naar jouw bedrijf op zoek. Daarom is het des te crucialer om de aandacht te grijpen van bezoekers. Wij zorgen ervoor dat je in één oogopslag duidelijk maakt wat jouw bedrijf te bieden heeft en wat jou uniek maakt.

Tools

  •       Blogs voor de oriënterende bezoeker
  •       Branding campagnes
  •       Social advertising
  •       Display advertising

Think

Fase 2 – Aandacht vasthouden

Wat zorgt ervoor dat een klant voor jouw bedrijf kiest en niet voor de concurrent? Om een goede keuze te maken zullen veel klanten oriënterend onderzoek doen. 

Jouw boodschap in deze fase draait om het beantwoorden van de vraag: ‘Wat maakt mijn bedrijf uniek?’. Wij helpen je haarscherp in kaart brengen wat jouw klanten moeten onthouden over jouw bedrijf. Deze boodschap verpakken wij in content die ervoor zorgt dat jouw bedrijf onthouden wordt.

Tools 

  •       Inhoudelijke thematische blogs
  •       Social advertising
  •       Whitepapers
  •       Testimonials
  •       Google Ads

DO

Fase 3 – De conversie

Het is mooi als bezoekers jouw website vinden en jouw content lezen. Maar je wil uiteraard ook dat jouw potentiële klanten actie ondernemen. In de Do-fase brengen wij in kaart tot welke acties jouw bedrijf de bezoekers wil bewegen. Of dat nu iets downloaden is, een aankoop doen of contact opnemen.

Wij zorgen ervoor dat de klantreis richting deze actie soepel verloopt. Ook maken we jouw doelen in deze fase meetbaar: zo weet je precies of jouw bedrijf nog op het juiste spoor zit.

Tools

  •       Google Shopping advertenties
  •       Social advertising
  •       Landingspagina’s met commerciële zoekwoorden

Care

Fase 4 – Zorg voor je klanten

Als jouw bedrijf een nieuwe klant heeft binnengesleept, is dat een mijlpaal. Maar hoe verander je hem in een blijvende klant? Hoe zorg je ervoor dat een klant zich gezien voelt na de aankoop en aan jouw bedrijf blijft denken? Dat gebeurt in de Care-fase.

Wij brengen met jou in kaart hoe jouw bedrijf op het netvlies blijft van je bestaande klanten. Je kan hem op de hoogte houden van aanbiedingen en nieuwe producten in een nieuwsbrief. Ook helpen vouchers om nieuwe klanten aan jouw bedrijf te binden. Daarnaast is het van groot belang dat de klantenservice hem uitstekende hulp biedt, mocht dat nodig zijn. Tot slot kan het toevoegen van een onverwacht extraatje, zoals een cadeautje bij de eerste bestelling, ook wonderen doen.

Tools

  •       Nieuwsbrief
  •       Email marketing
  •       Tell a friend-programma’s
  •       Reviews
  •       Social media 

Deze mooie resultaten hebben we al bereikt

Van een nieuwe website voor Pricon tot complete ontzorging
Hoe zorg je ervoor dat bedrijven hun klantenservice aan vreemden toevertrouwen? Dat is de uitdaging waar Pricon voor stond. Pricon is een telefoonservice met meer dan dertig jaar ervaring.
Een circulair project lanceren met Circopomp
Een circulair project opzetten is één ding, maar hoe creëer je naamsbekendheid? Dat is precies waar Marco en Franjo tegenaan liepen. Vanuit hun jarenlange ervaring binnen de branche richtten zij Circopomp op: een keteninitiatief dat circulatiepompen een tweede leven geeft. 

Klinkt interessant?

Neem direct contact met ons op of laat een berichtje achter, dat is wel zo gemakkelijk.

Let's talk

Bellen gaat altijd het snelst: 070 – 20 42 103

Of stuur ons een mail met jouw uitdaging: info@firstaidmarketing.nl

Wel praten, alleen niet nu? Prik zelf hier een datum voor een vrijblijvende kennismakingscall (30 min)

De stappen na het invullen van het contactformulier:

Tjerk Rintjema

Tjerk is de master technische dienst en staat samen met Marlon aan ‘t roer van First Aid Marketing. Op de werkvloer is hij vaak ‘all business', maar hij participeert graag in de borrels. Hij lijkt misschien de cool calm collected boss, maar kijk eens voor de gein naar onze 404 pagina om te zien dat hij ook wel van een feestje houdt.

Tjerk's standaard quote“Let op de cashflow”

Tijdens de Vrij-mi-bo drinkt hij : Gin-Tonic sans tonic

6