Een circulair project lanceren met Circopomp

Een circulair project opzetten is één ding, maar hoe creëer je naamsbekendheid? Dat is precies waar Marco en Franjo tegenaan liepen. Vanuit hun jarenlange ervaring binnen de branche richtten zij Circopomp op: een keteninitiatief dat circulatiepompen een tweede leven geeft.

In samenwerking met fabrikanten en groothandels zamelt Circopomp oude pompen in door heel Nederland zodat ze gerepareerd kunnen worden. Maar hoe krijg je installateurs zover dat ze hun pompen daadwerkelijk inleveren? Hiervoor schakelde Circopomp First Aid Marketing in.

Samen met Circopomp ontwikkelden we een gerichte marketingstrategie met verschillende fases. Brede naamsbekendheid was de focus van wave 1. Dit leverde pakkende content op voor meerdere kanalen: artikelen, blogs en social posts. 

In wave 2 stond gerichte targeting centraal. Met behulp van persona’s creëerden we boodschappen die relevante doelgroepen aanspraken zoals installateurs, inkopers en verkopers. Hierbij trokken we nauw op met de ketenpartners van Circopomp. Zij moesten immers ook achter het verhaal staan.

Ook zorgden we voor een strakke website met sterke leadfunnel, zodat geïnteresseerden direct contact konden opnemen. Het resultaat? Een directe groei van naamsbekendheid en een toename van leads.

Tjerk Rintjema

Tjerk is de master technische dienst en staat samen met Marlon aan ‘t roer van First Aid Marketing. Op de werkvloer is hij vaak ‘all business', maar hij participeert graag in de borrels. Hij lijkt misschien de cool calm collected boss, maar kijk eens voor de gein naar onze 404 pagina om te zien dat hij ook wel van een feestje houdt.

Tjerk's standaard quote“Let op de cashflow”

Tijdens de Vrij-mi-bo drinkt hij : Gin-Tonic sans tonic

6