Quick service

Lightning Decision Jam facilitator

Ontdek hoe wij je helpen je marketinguitdagingen om te zetten naar creatieve oplossingen door middel van een Lightning Decision Jam.

Do it like the big boys en los je uitdagingen op met een Lightning Decision Jam 

Dit krijg je van ons!

Wat hebben Google en Adidas met elkaar gemeen? Naast hun enorme succes delen ze een belangrijke aanpak om hun uitdagingen in kaart te brengen en op te lossen: Design sprints.

Een populaire versie van de design sprint om snel van uitdagingen naar oplossingen te gaan, is de Lightning Decision Jam (LDJ). Deze methode, ontwikkeld door AJ&Smart, zorgt ervoor dat elke deelnemer gelijke kansen krijgt om bij te dragen aan het genereren van creatieve oplossingen. Stel je voor: het uitdenken van een winnende marketingfunnel, het finetunen van je verkoopproces of het identificeren van unieke manieren om je te onderscheiden van de concurrentie.

Na een Lightning Decision Jam heb je niet alleen een overvloed aan vernieuwende ideeën, maar ook een duidelijk actieplan om deze ideeën uit te voeren. Met een gestructureerde aanpak biedt deze workshop zo een effectieve manier om snel tot creatieve oplossingen te komen.

Voor wie is een LDJ geschikt?

Een Lightning Decision Jam is ideaal voor MKB’ers waarbij elke seconde telt en die gewoonweg geen tijd hebben voor een vijfdaagse design sprint. Zo kun je toch genieten van de voordelen van een volledige design sprint, maar dan in een kortere periode. 

Hiermee voorkom je niet alleen tijdverlies met eindeloze vergaderingen en e-mail discussies, maar heb je ook binnen één dag een concreet plan op tafel liggen. Daarnaast zijn er nog een aantal andere voordelen die een Lightning Decision Jam biedt ten opzichte van ouderwets vergaderen en een traditionele design sprint, namelijk:

  • Snelle besluitvorming: Met een LDJ kunnen beslissingen snel worden genomen, waardoor je tijd bespaart en snel kunt handelen.
  • Betere betrokkenheid: Doordat de workshop korter is, blijft de betrokkenheid van de deelnemers hoog en wordt er efficiënter samengewerkt.
  • Flexibiliteit: Onze LDJ kan zowel offline als online worden gehouden, waardoor die geschikt is voor verschillende teams en werkomgevingen.
  • Focus op oplossingen: De gestructureerde aanpak van een LDJ zorgt ervoor dat je snel tot de kern van de uitdaging komt en direct kunt beginnen met het genereren van oplossingen.
  • Kostenbesparing: Ook bespaar je kosten, omdat een LDJ minder tijd in beslag neemt dan een traditionele design sprint.

Wat staat er op het programma?

Het voorbereidingsproces is simpel: we stemmen vooraf de uitdaging met jou af en zorgen voor een heldere scope. Daarna plannen we een bijeenkomst met jouw team en betrokken stakeholders, waarbij wij alle benodigdheden verzorgen. Deze sessie kan zowel op locatie als online plaatsvinden.

 

We starten met het identificeren van wat momenteel goed gaat en waar de uitdagingen liggen. Vervolgens herformuleren we deze uitdagingen naar ‘How might we’-vragen om het bedenken van oplossingen te vergemakkelijken.

 

Deze aanpak stimuleert jouw team om creatiever te denken en meer out of the box-ideeën te genereren, wat kan leiden tot effectievere oplossingen voor de verschillende uitdagingen. Daarna beoordelen we alle oplossingen met betrekking tot de uitdagingen aan de hand van een Impact/Effort-matrix. Deze matrix helpt ons om prioriteiten te stellen door de impact van de oplossingen af te wegen tegen de inspanning die nodig is om ze uit te voeren.


Samen kiezen we welke oplossingen we verder willen ontwikkelen en stellen we concrete actieplannen op om deze uit te voeren. Tot slot maken we gezamenlijk een rolverdeling en planning, zodat iedereen duidelijkheid heeft over wat er moet gebeuren en binnen welke tijdlijn.

Wat levert het op

Een breed scala aan innovatieve ideeën

Concrete actiepunten, geordend in een stappenplan en klantreis (customer journey)

Een duidelijke rolverdeling om knopen te kunnen doorhakken

Een heldere prioriteitsinschatting: welke acties leveren het meeste resultaat op (Impact/Effort-matrix)

Een versterkte teamdynamiek en gedeeld begrip van de uitdagingen en oplossingen

Waarom voor First Aid Marketing kiezen?

Probleemloze en gestructureerde aanpak

We zorgen voor een gestructureerde aanpak om jouw Lightning Decision Jam soepel te laten verlopen. Zo stellen we samen jouw doelen en behoeften en creëren we zo een op maat gemaakt plan om jouw LDJ te leiden. Met onze focus op eenvoud en duidelijkheid, weet je precies wat je kunt verwachten!

Ervaring en expertise

Met onze jarenlange ervaring in het faciliteren van design sprints en Lightning Decision Jams zijn we experts in het leiden van creatieve workshops. We kennen de tools en methoden die nodig zijn om een succesvolle workshop te organiseren.

Alles voor jouw succes

Ons doel is niet alleen om de faciliterende aspecten van de LDJ aan te pakken, maar ook om waarde toe te voegen aan jouw bedrijf. We streven ernaar om concrete resultaten te behalen en jouw doelen te bereiken. Zo zijn we er om jou te ondersteunen bij het ontwikkelen van nieuwe ideeën, het valideren van concepten of het verbeteren van bestaande processen.

Geen gedoe

Bij First Aid Marketing begrijpen we dat tijd kostbaar is. Daarom nemen wij de leiding en zorgen we voor een vlotte en efficiënte LDJ. Met onze transparante aanpak kun je rekenen op een succesvolle workshopervaring, waarbij je binnen de kortste keren resultaten ziet!

Wat zijn de kosten?

De kosten voor een Lightning Decision Jam van één dag beginnen vanaf €800, afhankelijk van de deelnemers en omvang van het project. De dagprijs is inclusief alle benodigde materialen en reiskosten. Bovendien is een gericht marketingplan na afloop inbegrepen in deze prijs. 

 

Wil je meer weten of heb je vragen over ons tarief? Neem dan gerust contact met ons op.

Nog een keer alles op een rijtje...

Waar wij in geloven

Concreet, maar genuanceerd waar nodig

Wij zeggen graag waar het op staat, ook al is het niet hetgene wat je altijd wilt horen.

Voorspelbaarheid

Niets is zo vervelend als dat je niet weet waar je aan toe bent. Daarom krijg je een vooropgesteld 6-maanden plan, met 2-wekelijkse calls en een maandelijkse evaluatie met dashboard van resultaten.

Geen magic tricks

Wij geloven niet in de quick hacks en even snel iets aanpassen. Goed en kwalitatief werk heeft de tijd nodig. Uiteraard wel zo snel als dat het kan.

Geen verborgen kosten

Op basis van wat er te doen is zullen we een voorstel doen voor een vast aantal maandelijkse uren. Die stellen we dan in overleg samen. De kosten voor de media spent wordt hierin niet meegenomen.

Impact vs effort aanpak

Iedereen wil snel resultaat. Wij ook! Daarom zullen we ons na het opstellen van een actieplan altijd als eerst focussen op de zaken met de minste effort, maar hoogste impact.

Let's talk

Bellen gaat altijd het snelst: 070 – 20 42 103

Of stuur ons een mail met jouw uitdaging: info@firstaidmarketing.nl

Wel praten, alleen niet nu? Prik zelf hier een datum voor een vrijblijvende kennismakingscall (30 min)

De stappen na het invullen van het contactformulier:

Tjerk Rintjema

Tjerk is de master technische dienst en staat samen met Marlon aan ‘t roer van First Aid Marketing. Op de werkvloer is hij vaak ‘all business', maar hij participeert graag in de borrels. Hij lijkt misschien de cool calm collected boss, maar kijk eens voor de gein naar onze 404 pagina om te zien dat hij ook wel van een feestje houdt.

Tjerk's standaard quote“Let op de cashflow”

Tijdens de Vrij-mi-bo drinkt hij : Gin-Tonic sans tonic

6