Betere Google vindbaarheid voor Interswitch

Van de klantcontactservice Interswitch kregen we het verzoek om ze te helpen om prominenter terug te komen in zoekresultaten van Google bij enkele relevante zoektermen.

Uitdaging

De website van Interswitch bevatte voornamelijk veel generieke teksten, waardoor het voor bezoekers niet altijd duidelijk was welke diensten exact aangeboden werden. Ook lag bij de bestaande content te veel focus op ‘keyword stuffing’ in plaats van het aanbieden van waardevolle en prettig leesbare teksten.

Oplossing

We hebben gezorgd voor een makeover van de landingspagina’s en overige content op de website. De content kreeg minder keyword stuffing en betere checks op stijl, spelling en grammatica. Ook is de website aangevuld met meer relevante informatie, inclusief content die ingezet werd voor PR-doeleinden zoals een whitepaper.

Impact

Bij klantenservice-gerelateerde zoektermen op Google is Interswitch zeer aanzienlijk gestegen in de resultatenlijst. Bezoekers kunnen via de preview nu ook duidelijker zien wat ze zullen aantreffen op de website. Tevens is de website zelf nu begrijpelijker en biedt het bezoekers veel waardevolle content.

Tjerk Rintjema

Tjerk is de master technische dienst en staat samen met Marlon aan ‘t roer van First Aid Marketing. Op de werkvloer is hij vaak ‘all business', maar hij participeert graag in de borrels. Hij lijkt misschien de cool calm collected boss, maar kijk eens voor de gein naar onze 404 pagina om te zien dat hij ook wel van een feestje houdt.

Tjerk's standaard quote“Let op de cashflow”

Tijdens de Vrij-mi-bo drinkt hij : Gin-Tonic sans tonic

6